sandraalgotsson

bara sandra,

Kristoffer Hedberg

Kategori: Allmänt

Nyanser av grått

Du sa att vi måste fly härifrån stan, men måste vi inte hitta hem först
Nej, jag vill inte fastna här, leta streckkoder på ICA eller vända hamburgare hela jävla dan
Jag är så trött på ditt tjat om att en dag kommer allt bli bra, du kan inte skriva en enda sång som ger liv åt all denna grå betong
Ja, du har ju en snabb bil vi kan väl dra redan idag, jag har packat väskan, kollat kartan, USA eller Moskva
Jag skiter väl i vilket jag vill bara glömma bort dessa 20 år i nyanser av grått

Det enda som har hänt här på 20 långa år är att radhusen har bytt färg
Jag är så trött på den rökblå himlen från vår industri och att låtsas leva livet som en Svensson
Inga fler vaga undanflykter, jag vill bli berusad av något annat som kan göra mig nykter
På studenten sjöng vi en tonlös melodi och innan vi fattat hade vi dödat vår enda fantasi
Ett lågtryck faller tungt över taken, om du ska sova får du göra det vaken, för vi drar

Längs E20 söderut förbi Malmö över bron och genom Danmark
Här lyser inga neonljus, här blinkar inga stjärnor, här finns bara sotiga drömmar
Jag frågade försynt vill du fly till varma länder? För jag vill bara bli kysst av dina läppar och smekt av dina händer
Du sa det var det mest patetiska jag hört, eller så är du den vackraste person jag nånsin rört
Du kan nog inte bli bättre än du är, jag hoppas att jag någon gång faller i dig och blir kär



Kommentarer


Kommentera inlägget här: