sandraalgotsson

bara sandra,

springa?

Kategori: Allmänt

Sommar sommar sommar ! =) Woho vilket underbart väder vi fått idag! som jag längtat efter solen ! Så underbart! Ligger just nu ute med mamma och bara njuter av den underbara värmen helt fantastiskt! Tänk vad lite sol kan göra ändå!

Gick av jobbet imorse och åkte direkt efteråt med mamma till gymmet. Hon skulle köra bodypump. Var inte alls sugen och kände inte någon större lust att träna överhuvudtaget. Men jag började springa på löpbandet och sprang faktiskt i hela 20 minuter utan något stop! Är faktiskt väldigt stolt över detta då jag hatar att springa. Vill jättegärna tycka det är roligt och vill kunna springa så snackade med Sebbe på gymmet och han föreslog att jag skulle anmäla mig till ett lopp, han förslog midnattsloppet i Göteborg på dryga milen. Ska jag vara ärlig blev jag faktiskt lite sugen. Vilken utmaning ändå! 27 augusti är det så jag har ju god tid på mig att få upp konditionen. Ja detta tål att tänkas på. Ska iallafall börja med ett annat tips han gav mig, varje morgon då jag kan ta en morgonpromenad ska jag intervall träna. Börja med att gå 9 minuter sen springa 1 gå 9, springa 1 och hålla på så i en timme. Sen nästa vecka ökar man till 2 minuter springa och gå åtta och så fortsätter man så tills man kan springa i en timme! Ska allt prova detta. Känner att jag vill utmana mig själv! Midnattsloppet får jag nog tänka lite till på innan jag bestämmer mig.
Nej nu kan jag inte sitta inne och skriva mer ut i solen och det gäller alla som har chansen idag! NJUT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: