sandraalgotsson

bara sandra,

frossa i bär!

Kategori:

Ännu några dagar har gått sen jag skrev här sist! Tiden går så fort så vill inte spendera mycket tid av den framför datorn! Igår var jag och mamma iväg på Fritsla tyglager, där köpte jag gardiner till vardagsrummet som kommer bli så fint, en stor fin begie pläd med vita stjärnor på till soffan, tyg till kökstolarna och en kaffebruk! 1200 kronor gick kalaset på men det får det allt vara värt! Kommer bli superfint när det är klart! ska till lägenheten på måndag igen och fixa till den ännu mer. Snart är den inflyttningsklar! Började ju måla mina kökstolar igår med vilket jag också har gjort idag! Fina vita blir dem!
 
Igår kväll kom Maria över till mig för lite mat och grill hos min familj. Lite rosevin på det också! Så himla mysigt att sitta med bästis och bara ha det härligt! Njuta av livet! Mormor och Glenn var också på besök, alltid mysigt! De hjälpte mig att klä om mina dynor till kökstolarna! tackar ödmjukast då jag själv inte är så där jätteduktig på sånt där! Kort och gott hade jag iallafall en toppen kväll!
 
Idag började jag, mamma och pappa morgonen med en powerwalk! Så skönt! Kändes dock i mina ben, träningen har åter igen fått sig en törn denna veckan! Åh så jobbigt är det men så mycket annat som måste göras och som går före. Iform har ju värdelösa öppetider med så det gör ju inte saken bättre. Idag var det till och med stängt. Dåligt .. men men imorgon blir det dubbelpass! wooho!
 
Målade sedan mina stolar en andra gång! Blir riktigt fina:D Sen åkte jag och mor till hennes hemliga blåbärställe och herregud vad blåbär det fanns! 6 Liter ungefär plockade vi ihop, ska snart dit igen och plocka ännu mer! Några få kantareller fick också åka med hem. Väl hemma gick vi ner en bit bort och plocka 6 liter hallon också! Lika bra att fortsätta när man ändå håller på! Så nu har jag en massa bär i frysen som ska med mig till lägenheten! Äter ju bär jämt så himla gott! :) Nu blir det ännu godare eftersom jag själv har plockade dem och att de är ekologiskt! :) Mums! Plockade liten vinbär i trädgråden med som ska avnjutas imorgon till frukost! Längtar redan!

Jag, mamma och pappa mumsade i oss en hel del hallon och blåbär nu till tv:n också! lite grädde och kanel på det. Är nog bland det godaste jag vet iallafall! :)
 
Nej högtid att sova! Godnatt alla vackra vänner!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: