sandraalgotsson

bara sandra,

Lite motivation !!

Kategori:

Åh vilken härlig start på morgonen jag haft! Blev ett bodypump pass med mamma och syrran! Så jäkla härligt att väcka kroppen på ett sånt brutlat sätt! Nu känns det att jag lever! och söndagens benträning med syrran gjorde sig verkligen påmind idag! Men det är skönt! jag älskar träningsvärk, det är  ju ett bevis på att man gjort något bra anser jag! Imorgon hoppas jag på ytterligare lite träningsvärk!
Känner att jag kommit in mitt härliga flow igen! Träningen går bra och jag längtar efter den! Har varit lite smått osugen ett tag. Men nu är jag fit for fight igen!
 

Jag tycker det är helt okej att ha en neråtgående period ibland, för huvudsaken är att man hittar tillbaka! man kan aldrig vara på topp om man aldrig varit på botten! Så är det faktiskt! Nu känner jag att jag är påväg uppåt igen! Så härligt!
 
Några i min omgivning har frågat hur jag lyckas hålla uppe min motivation till att träna så som jag gör! Det är ganska enkelt egentligen, det gäller att ha bestämt sig en gång för alla! Man ska veta att det inte finns några genvägar till sin drömkropp. Ingenting är tyvärr gratis! Det krävs hårt arbete!
Men det viktigtaste av allt är att ha roligt! Att hitta en träningsform som passar än själv! vare sig det är gym, fotboll, simnining eller powerwalk! Eller varför inte lite av varje? Du kommer inte göra nått bra träningspass om du inte har kul! ett bra sätt att sätta igång är att ha en träningskompis som puschar en! Annars är det lätt att fuska och kanske till och med skippa träningen! Men har du någon som skriker på dig och berömmer dig när du har gjort nått bra är det lättare att gå dit också! Sätt upp ett mål för dig själv! Om det så är att gå ner eller upp i vikt. få mer muskler, få synligare muskler så är det viktigt att ha ett mål att sträva efter! Men ha gärna lite delmål!
T.ex. om du vill gå ner 20 kg. ja redan nu blir du rädd att misslyckas, 20 kg?! det går aldrig!  Men om du delar upp det. Som t.ex. att gå ner 2 kg på en månad. Då blir det inte lika mycket på en gång! Och när du väl har gått ner de 2 kg så kommer det känns så roligt så du blir ännu mer motiverard till att fortsätta. Helt plötsligt har du nått ditt stora mål som var 20 kg! jag lovar dig! Ingenting är omöjligt bara du vill det tillräckligt mycket!
Och bli inte helt förstörd om du har en dålig dag eller två. Så är det för alla! Man måste få ha det!
sen är också kosten en viktigt del av det hela! Man brukar säga att det 70-80 % kosten och 20-30 % träning! Ät bra näringsrik mat som är bra för dig! Strunta i socker, vitt mjöl och snabb kolhydrater! se till att få i dig mycket protein och bra fetter! :D

Till sist!  Why do we fall? - So we can learn to pick ourselves up!

Älskar det citatet! det är så sant! :) Hoppas ni fått lite motivation och insperation! :D
 



 
 

Kommentarer

  • daniel säger:

    Bra jobbat hjärtat! Du är fantastisk.

    Svar: love you <3
    sandra

    2012-07-31 | 11:59:15
  • caar säger:

    fan du är ju så grym! hej på mig soffpotatis har mina träningsdojjor möglat under semestern eller..? haha love u

    Svar: haha du är för skön ;D när du kommer hem från varberg ska träningsdojerna få hänga med mig ut och gå snygging ;D love love!
    sandra

    2012-07-31 | 18:56:54

Kommentera inlägget här: