sandraalgotsson

bara sandra,

bananpannkaka till frukost!

Kategori: Allmänt

Ledig fredag! Åh vad skönt det är att vara ledig fredagar! Jag gillar verkligen fredagar! Spelar ingen roll hur mycket eller hur lite jag gjort under veckan. På fredagarna infaller det sig ett lugn hos mig. Fredagsmys! Det är sådär svenskt och härligt! Det är dags för fredagsmys!

Gick iallafall av jobbet klockan halv tio, in på hemköp och köpte massa frukt,bär och kesella. Älskar mina härliga vanor! Gick sedan hem, med en super tung ryggsäck. Det kändes i ryggen kan jag säga.. men blev iallafall en morgonpromenad på 30 minuter med extra tyngd! Får se det positiva i det hela!
Väl hemma var jag grymt hungrig! Hade inte ätit någon frukost! Jag provade på idag att göra en bananpannkaka! Har läst om detta på så många hälsobloggar och nu var det min tur att prova! Åh kan verkligen hålla med de andra bloggarna! Gud vad gott!!! kommer jag verkligen göra om flera gånger!

Det behövs nästintill inget alls heller för att göra en sådan pannkaka!
En banan, två ägg, kanel och lite salt. Man kan lägga i lite mjöl om man vill. Och så hade jag kokosfett till stekning!
Toppade min pannkaka med lite jordnörsmör, hallon och fäska blåbär, en klick kesella, en passionsfrukt och lite kanel! Hur gott som helst verkligen! prova! :)

Sitter just nu och surfar runt efter lite inspererande hälsosamma recept! På allt från frukost till dessert! Så om ni har något recept dela gärna med er! Är så kul att prova nya recept som kan bli nya favoriter! Älskar att variera mig! :)

Nu ska jag äta lite lunch, rökt lax med sparris! Tänkte kanske prova på att baka ett bröd jag hittade här, får se!

I eftermiddag blir det troligtvis träning! Ikväll mys med min fina familj! Åh gud vad jag mår bra!


Kommentarer

  • Kajsa säger:

    Blandat du bara ingredienserna till den pannkakan och sen steker??:) lät gott!!

    2012-05-22 | 08:19:29
  • sandra säger:

    Ja precis! :) var så jag gjorde! Det var super gott, kan vara svårt att få den att hålla ihop, så man kan ta lite mjöl om man vill :)

    2012-05-23 | 22:53:04

Kommentera inlägget här: