sandraalgotsson

bara sandra,

Hallonkvarg kaka!

Kategori: Allmänt

Har fått en förfrågan om receptet på min hallonkaka jag gjorde till frukost idag! Och absolut ska jag lägga ut detta!


Ingredienser:

1 äggvita
Några klickar kesella, (cirka 75-125 gram)
Lite kanel
Frysta hallon ( 2-2,5 dl)
Sötningsmedel, jag använde mig av Stevia. 2-3 tsk. 

Kan lägga i lite grädde om man vill, för att få kakan lite mer som en dessert.

Gör såhär:

Vispa äggvitan till ett hårt skum med en elvisp i en plastbunke. Lägg i hallonen, som med fördel kan vara lite tinade. Kanelen, kesellan och stevian blanda allt samman. Häll upp smeten i en ungsäker form och grädde i ugnen i 10-15 minuter på 225 grader. 

Toppa kakan med lite bär eller någon frukt! Servera och njut! :) Hur gott som helst! Hoppas det smakar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: