sandraalgotsson

bara sandra,

mums frukost!

Kategori: Allmänt

Godmorgon på er!

Jag vaknade halv sju idag, körde mamma till hennes jobb. Försökte somna om men det gick inte. Kände mig jättepigg och rastlös. Var inte alls kul att ligga i sängen. Så upp med mig!
Tänkte att nu när jag hade extra energi skulle jag göra en extra smarrig frukost! Sagt och gjort! Blev en hallonkvargkaka. Hur gott som helst! Har gjort det en gång förut och då tyckte jag det var gott! Men denna gången var det hur gott som helst! Provade att lägga i lite Stevia som jag köpte häromdagen och lite proteinpulver med smak av hallon. Det lyfte verkligen "kakan" till en högre nivå!

Gjorde också en tonfiskröra på kesella, tonfisk, rödlök och svartpeppar. Ett kokt ägg och röran på en smörgås smakade hur bra som helst! En stor kopp kaffe med kanel och en clementin slank också ner i magen!
kul att prova lite nytt till frukost och variera sig lite! Kör ju oftast smoothie till frukost men ibland måste också jag prova något annat!

Nu har äntligen mitt hjärta vaknat till liv. Undra vad vi ska hitta på för kul!





Kommentarer

  • Felice säger:

    Den där kakan låter inte helt fel ;) recept tack! kul att hitta din blogg förresten (via Annas), har ju sett dig på gymmet massa gånger, men visste inte att du bloggade med. Alltid kul med lite nya mattips och allmänt träningspepp :)

    2012-05-09 | 22:04:09
    Bloggadress: http://feliceandersson.se
  • sandra säger:

    Nej den är grymt god! Ja absolut ska jag lägga upp receptet! Är jätteenkelt! :)



    Yes gymmet är mitt andra hem brukar jag säga! Du är ju flitig du också! Kul att du hittade mig:)



    Ja visst är det så, man behöver lite pepp och inspiration ibland!

    2012-05-09 | 22:41:55

Kommentera inlägget här: